הצורפת ענת גולן מציגה תערוכת יחיד בגלריה B.Y5 בתל-אביב.
אוצרת: לימור יוסיפון גולדמן
מיקום: גלריה B.Y5
רחוב בר יוחאי 5, תל-אביב
נעילה- 3/5/25
שיח גלריה, יום שבת, 26/4/25 שעה: 12:00
קישור לכתבה בפורטפוליו: https://www.prtfl.co.il/archives/221452
התערוכה בוחנת את תהליכי ההתפרקות של הזהות הישראלית בעקבות המשברים החברתיים והפוליטיים של השנים האחרונות, ובשיאם אירועי השביעי באוקטובר 2023.
התכשיט, המשמש באופן מסורתי כאמצעי לביטוי אישי, כנשא של זכרון, כסמל למעמד, כסָמן פוליטי או כאות גבורה, מקבל תפקידים חדשים בעידן של היעדר קונצנזוס.
דרך פירוק, שבירה והרכבה מחדש של הסמלים הלאומיים והצבאיים המוכרים, התכשיטים והאובייקטים המוצגים בתערוכה מציפים שאלות על שייכות, זיכרון קולקטיבי ועל האתוס הישראלי שהתערער.
סמלים לאומיים כמו בן גוריון, המנורה, משכן הכנסת, הדרגות הצבאיות ועוד, עוברים שיבוש צורני וחומרי ומקבלים משמעות אירונית וערכית חדשה.
בתערוכה מוצג גוף עבודה חדש המגיב לאירועים העכשוויים, לצד עבודות קודמות המשקפות תהליכים שעברו על החברה הישראלית בשנים האחרונות.
בהלימה עם יום הזיכרון ויום העצמאות ה-77 של מדינת ישראל, התערוכה מהדהדת את המעבר בין אבל לשמחה ובין זכרון לתקומה.
גולן כצורפת עכשווית ויוסיפון- גולדמן כאדריכלית, משרטטות קו מתוח בין התכשיט הפרטי והאישי למרחב הציבורי, הלאומי, הממלכתי.
בתקופה של משבר אמון ואמונה, התערוכה – העבודות והחויה המרחבית בחלל, מציעות גם תקווה לאיחוי וריפוי כמעשה ניסים.


ענת גולן, מטבע "עוד לא אבדה תקוותנו" על רקע כיכר המשאלות, צילום: שי בן אפרים

ענת גולן, קישוטי סוכה שרשרת תפילה 2025 ושמיני עצרת 2025. עבודות כסף ידניות, צילום: שי בן אפרים

ענת גולן, צהוב- 59 סיכות סוכריה מנחושת בציפוי טפלון 2025, צילום: שי בן אפרים

ענת גולן, סיכות קמיאו 'מתהפכים בקברם', יציקות פוליאוריתן בשילוב קפיצי פלדת אל חלד, 2025, צילום: שי בן אפרים